Documentatie - Administratie

Voorstelling

  1. Wat is de administratie?
    Met de administratie functie kunt u uw eigen gebruikers en e-maildomein(en) beheren. Uw saldo verwerkt betalingen en verlengingen.
  2. Hoe administratie te gebruiken?
    Ga naar Instellingen en vervolgens Administratie.
    1. Voeg voldoende tegoed toe aan uw saldo, afhankelijk van het aantal gebruikers dat u wilt aanmaken en de prijs van elk abonnement.
    2. Als u adressen op uw eigen domeinnaam wenst: voeg deze dan toe in Instellingen > Berichten > E-maildomeinen. Als deze adressen al in gebruik zijn op een andere server, bevestig dan het domeineigendom, maar ga niet verder voordat u de e-mailadressen maakt in Advocaat.be.
    3. Maak uw gebruikers, hun e-mailadressen en, optioneel, hun alias(sen) aan.
    4. Creëer de nodige groepen en voeg gebruikers toe.
    Uw abonnement bepaalt het maximale aantal accounts en gratis accounts dat u aan mag maken. Het bepaalt ook het maximale aantal domeinen dat u kunt hebben.

Gebruikers

  1. Een gebruiker aanmaken
    Klik in de gebruikerslijst op Een gebruiker toevoegen.
    1. Voer de achternaam en de voornaam in
    2. Kies een login
    3. Voor een e-mailadres in van een van uw domeinen of op het Advocaat.be domein.
      U kunt ieder e-mailadres aanmaken in elk van uw domeinen, behalve abuse@uwdomein.com dat wordt beheerd door Advocaat.be.
      Standaard worden support@uwdomein.com en postmaster@uwdomein.com automatisch omgeleid naar uw eigen e-mailadres. U kunt hiervoor een alias in uw account aanmaken. Als u wilt dat één van uw gebruikers de e-mail ontvangt die wordt verzonden naar support of postmaster, maakt u een alias in zijn/haar account.
    4. Kies een wachtwoord dat u aan de gebruiker verstrekt.
    5. Kies ten slotte een abonnement. Afhankelijk van het gekozen abonnement moet u mogelijk uw saldo aanvullen.
  2. Persoonlijke gegevens van gebruikers
    Wanneer u een gebruiker aanmaakt, voert u alleen zijn/haar voor- en achternaam in. Er kunnen meer persoonlijke gegevens worden ingevoerd, zoals extern e-mailadres, mobiel nummer, postadres, geboortedatum, foto, etc. Het wordt aanbevolen om een extern adres toe te voegen (dwz: waarvan Advocaat.be niet de mailserver is): hiermee kan de gebruiker zijn wachtwoord opnieuw instellen, meldingen ontvangen, enz.

    Om de persoonlijke gegevens van een gebruiker te bekijken of bij te werken, selecteert u hem/haar en klik op Meer details naast de naam aan de rechterkant van het scherm.

    Gebruikers kunnen deze gegevens ook zelf bijwerken.
  3. Abonnement wijzigen
    Selecteer de gebruiker en klik op Abonnement wijzigen. De wijziging wordt onmiddellijk doorgevoerd, op voorwaarde dat u voldoende tegoed heeft.

    Gebruikers mogen hun abonnement niet zelf wijzigen.
  4. Het wachtwoord wijzigen
    Selecteer een gebruiker en klik op Nieuw wachtwoord. Informeer hem/haar over het nieuwe wachtwoord. Gebruikers kunnen hun wachtwoord zelf wijzigen of opnieuw instellen.
  5. Een alias aanmaken
    Selecteer een gebruiker en klik op Een alias toevoegen in het E-mails gedeelte. U kunt zoveel aliassen aanmaken als het gebruikersabonnement toelaat.
  6. Een alias verwijderen
    Selecteer een gebruiker, verplaats de muis naar de alias en klik op het verwijderingsicoon.
  7. Een account uitschakelen
    Een account kan volledig worden uitgeschakeld: de gebruiker kan niet meer inloggen en nieuwe inkomende e-mails worden geweigerd.

    Selecteer de gebruiker en klik op Account uitschakelen.
  8. Een account inschakelen
    Een uitgeschakeld account kan opnieuw worden ingeschakeld door te klikken op Account inschakelen.
  9. Een account verwijderen
    U kunt een account alleen verwijderen wanneer deze uitgeschakeld is.
    Let op: deze bewerking kan niet ongedaan worden gemaakt.

    Selecteer de gebruiker en klik op Account verwijderen. Het resterende tegoed van het abonnement wordt aan uw saldo toegevoegd.


Gebruikersgids
v.02/2020